Säännöllinen vuositarkastus on hyvän kotihoidon ohella merkittävin tekijä hammasterveyden ylläpitämisessä. Monien yleissairauksien hoidon onnistumiseksi suun ja hampaiden tulehdusten ehkäisy ja hoito on tärkeää. Erityisen tärkeää huolellinen kotihoito ja säännöllinen hammashoito on sepelvaltimotautia, diabetestä, MS-tautia, reumaa tai syöpää sairastavilla henkilöillä. Myös keinonivel- ja sydänläppäproteesipotilaiden yleisterveyden ylläpito edellyttää hyvää suun terveyttä.

Hammashoitopelko on yleisin syy hammashoidon laiminlyönteihin. Nukutushammashoito on turvallinen ratkaisu sinulle, jos hampaasi ovat jääneet pelon takia vaille hoitoa. Nukutushammashoito mahdollistaa kivuttoman hammashoidon ja antaa mahdollisuuden hammashoidon suorittamiseen yhdellä käyntikerralla.
Käytämme keraamisten paikkojen valmistamiseen CEREC menetelmää. Sen ansiosta voimme valmistaa keraamiset paikat ja kruunut yhdellä käyntikerralla. Keraamiset paikat kestävät kulutusta muovipaikkoja paremmin. Keraamiset kruunut ja laminaatit soveltuvat hyvin esteettiseen hammashoitoon. Esteettisellä hammashoidolla korjataan hampaiden ulkonäköä.
Implantti eli keinojuuri on kestävä tapa korvata puuttuva hammas tai useita puuttuvia hampaita. Implantti on valmistettu titaanista ja se kiinnittyy luuhun luutumalla. Olemme asentaneet keinojuuria vuodesta 1989. Käytämme luotettavia Straumann keinojuuria. Implanttien asennuksia ja muita suukirurgisia toimenpiteitä (esim.viisaudenhampaan poisto) varten meillä on asianmukainen leikkaussali. Meillä on useitten vuosien kokemus suukirurgisista toimenpiteistä.
Ientulehdus aiheuttaa pahaa hajua ja makua suussa. Ientulehdus hoidetaan poistamalla sitä aiheuttava hammaskivi hampaitten ympäriltä. Suuhygienisti tekee hammaskiven ja värjäymien poiston ja tarvittaessa valkaisee tummuneet hampaat.
Hammaspuutokset korvaamme joko kiinteillä tai irrotettavilla hammasproteeseilla. Kiinteät hammasproteesit tehdään omien hampaitten tai keinojuurien varaan. Täysin hampaattomaankin leukaan on mahdollista saada kiinteät hampaat keinojuurien avulla. Irrotettavia ovat mm. kokoproteesit ja osaproteesit.
Tuntuuko siltä että edellisestä hammastarkastuksesta on venähtänyt liian kauan aikaa? Suun hyvinvoinnin kannalta on tärkeää pitää hammashoito säännöllisenä. Pääset halutessasi kutsujärjestelmään jolloin me kutsumme sinut säännöllisesti hammastarkastukseen. Vuositarkastuksen yhteydessä hammassairaudet ehkäistään tai hoidetaan jo alkuvaiheessa.